این امکان در عموم سرور های سری 300 به بالای این شرکت ( به عنوان مثال DL380-G5 یا ML370-G6 ) به صورت پیش فرض وجود دارد.
کانکتور مورد استفاده در این تکنولوژی یک عدد کارت شبکه 100Mbps میباشد که در کنار بقیه کانکتور های شبکه سرور و با برچسب ILO قابل شناسایی میباشد.

جهت پیکربندی ILO 3 روش مرسوم وجود دارد (برای ILO2 و ILO4 هم همین روش بود) که به ترتیب ذکر میگردد:
پس از اتصال کانکتور شبکه، در صورتی که شبکه شما از سرویس DHCP استفاده میکند، بررسی لیست دارندگان IP میتواند به شما در پیدا نمودن IP اعطا شده به ILO کمک نماید. نام کاربری پیش فرض Administrator میباشد و لازم به ذکر است که کوچک یا بزرگ بودن حروف ( Case Sensitivity ) در نام کاربری نیز مورد اهمیت میباشد و رمز عبور پیش فرض نیز بر روی Tag متصل به سرور یاد داشت شده است. Tag مذکور در سرور های تا نصل پنجم ( G5 ) به صورت یک برگه کاغذی به بدنه سرور متصل میباشد و در سرور های نصل ششم به بعد ( G6/G7 ) در قالب یک فریم پلاستیکی و به صورت کشویی در پنل جلویی ( Front Panel ) سرور در دسترس میباشد.
در قسمت پشت سرو شما، یک پورت مخصوص برای ILO وجود داره. مثل تصویر زیر:

روی این Tag، دو چیز رو باید ببینید.
1. Serial Number که جلوی USE نوشته شده.
2. Factory set username & password که جلوی ILOUSE و Password نوشته شدن.
می بایست با یه کابل RJ45 این پورت رو به شبکه متصل کنید.
حالا می بایست بقیه تنظیمات را روی POST انجام دهید. بدین ترتیب که سرور را Restart کنید. زمانی که سرور در حال Boot شدن است، به شما پیغام داده میشود که برای انجام تنظیمات Integrated Lights Out، کلید F8 را بزنید.

اول Set Defaults کنید که تنظیمات به حالت پیش فرض برگردند.


سپس به تب Network بروید و از حالت DHCP خارج کنید و DNS Name را تغییر دهید(میتوان این را انجام نداد).


حالا Static IP را Set کنید.


حالا Static IP را Set کنید.

توجه داشته باشین که Username و Password، هر دو Case Sensitive هستن. یعنی بزرگ و کوچک بودن حروف اهمیت دارد.

حالا از منوی قبل خارج بشین، تنظیمات رو Save کنین و ILO رو Restart کنید. سپس برای اطمینان سرور رو Restart کنین. حال میتوانید تنظیمات خود را امتحان کنید. (یک پنجره IE باز کنید و IP مربوط به ILO رو وارد کنید با HTTPS://IP) اگر نمیخواهید از Static IP استفاده کنید، میتوانید Lease های DHCP رو چک کنید و ببینید که ILO چه IP گرفته است (بر اساس اسمی که روی Tag نوشته شده). همینطور تمامی تنظیماتی که از طریق صفحه POST انجام دادین رو میتوانید در Web Interface هم انجام بدهید. لازم به ذکر هست که سرور های HP دارای قابلیتی هستند به اسم HPONCFG که با استفاده از اون، از طریق Command هم میتونین با ILO ارتباط برقرار کنین.

پایان