برای اینکه بتوانید دسترسی به safe mode را غیر فعال کنید باید کارهای زیر را انجام دهید، بوسیله این روش کل منو و دسترسی به آن غیر فعال می‌شود.

1-ابتدا یک فایل  متنی جدید ایجاد کرده و نام آن را به DisableBoot.bat تغییر دهید. (حتما مطمئن شوید که پسوند این فایل به .bat تغییر کرده است.)

2- سپس بر روی فایل مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Edit را بزنید. در این فایل متن زیر را تایپ کنید.

bcdedit /set {bootmgr} displaybootmenu no

3- سپس فایل مورد نظر را ذخیره کرده و آن را تست کنید. برای تست کردن آن باید مراحل زیر را طی کنید.

4   باید یک OU جدید ساخته و Computer Accountی را بصورت تستی در آن قرار دهید. سپس به کنسول Group Policy رفته و برای آن OU یک New Group Policy ایجاد و نام آن را Disable Boot Menu بگذارید.

5- بر روی پالیسی جدید ایجاد شده راست کلیک کرده و گزینه Edit‌ را بزنید. سپس به مسیر زیر بروید:

Computer Configuration\Policies\Windows Settings\Scripts\Startup

6- بعد از اینکه بر روی Startup  کلیک کردید یک پنجره باز شده و شما در این پنجره گزینه Add را بزنید. سپس Browse‌ را بزنید. در این مرحله باید دقت لازم انجام گیرد. مسیری که باز شده است یک مسیر پیشفرض می‌باشد. باید حتما فایلی را که در ملحه اول ایجاد کرده‌ایم را کپی کرده و در مسیری که باز شده است paste‌ کنیم. نباید مسیر را تغییر دهید چون این مسیر بصورت پیشفرض درون پالیسی قرار دارد و بین تمام DC ها replicate می‌شود. پس حتما و حتما در همان مسیری که بصورت share‌ قرار دارد paste‌ شود.

7- پس از انجام کار بالا و ذخیره کردن تنظیم‌ها کافی است که بر روی کامپیوتر مورد نظر یک بار دستور Gpupdate /force زده شده و یک بار restart گردد. این کامپیوتر دیگر نباید وارد مرحله safe mode‌ گردد

در مقاله ی بعد روش غیرفعال سازی محیط safe Mode در ویندوزهای 8.1 و 10 ارائه میگردد.